home > Produkty - Zastosowania > Manipulacji+39 0523 769849[email protected]
Łożyska do manipulacji
ŁOŻYSKA KOMBINOWANE
Łożyska kombinowane są szczególnie odpowiednie do stosowania w słupach wózków widłowych oraz w każdym innym systemie przesuwania i przemieszczania, w którym stosowane są profile.
Specyficzna konfiguracja łożyska kombinowanego umożliwia optymalne rozłożenie obciążeń zewnętrznych działających na samo łożysko, które są dzielone między główne łożysko prowadzenia podłużnego i rolkę bocznego przeciwwagi.
W ten sposób zapewnione jest lepsze rozłożenie obciążeń z znaczną redukcją ciśnień na profil, co sprawia, że jest on mniej podatny na zużycie.
Łożysko kombinowane charakteryzuje się znaczną łatwością montażu, ponieważ jest gotowe do spawania na profilu po włożeniu do obudowy.
Oto główne cechy techniczne:
- Zewnętrzne pierścienie łożysk wykonane są ze stali stopowej o twardości 60/62 HRC.
- Wewnętrzne pierścienie łożysk wykonane są ze stali hartowanej sercowo o twardości 60/62 HRC.
- Cylindryczne rolki wykonane są ze stali hartowanej o twardości 59-64 HRC.
- Podpory wykonane są ze stali o niskiej zawartości węgla, łatwo spawalnej.
- Uszczelki występują w różnych typach: metalowe, labiryntowe i z gumy ślizgowej.
- Łożyska są fabrycznie smarowane smarem o stopniu 2/3.
KOŁA I ROLKI KONTRASTOWE
Główną cechą tej serii kół jest duży grubość zewnętrznego pierścienia, odpowiedni do wytrzymywania wysokich ciśnień specyficznych i uderzeń wynikających z użytkowania tych łożysk jako rolek dociskowych, prowadników krzywkowych, kół do przenośników, łożysk do słupów wózków widłowych.
Inne ważne cechy tych łożysk to:
- Zewnętrzny pierścień z podwójną krawędzią zatrzymującą rolki, wykonany integralnie, aby umożliwić kółce wytrzymywanie obciążeń obejmujących również składowe osiowe. Zazwyczaj pierścień ma wypukłość na zewnętrznej średnicy, aby poprawić warunki pracy przy dużych obciążeniach i tym samym wyeliminować koncentracje obciążenia. Na życzenie dostępne są koła z cylindryczną powierzchnią zewnętrzną.
- Wewnętrzny pierścień z otworami i kanałami do podawania smaru oraz dwiema rowkami zamykającymi.
- System uszczelnienia metalowy labiryntowy lub z gumy ślizgowej. Pełne wypełnienie cylindrycznych rolek.
- Tolerancja wykonania zgodnie z klasą normalną z możliwością wykonania specjalnego.
- Łożyska są fabrycznie smarowane smarem o stopniu 2/3.
ŚRUBY NIEWOLNICZE
Główną cechą tej serii kół jest duży grubość zewnętrznego pierścienia, odpowiedni do wytrzymywania wysokich ciśnień specyficznych i uderzeń wynikających z użytkowania tych łożysk (na przykład jako prowadniki krzywkowe i koła).
Inne ważne cechy tych łożysk to:
- Zewnętrzny pierścień z podwójną krawędzią zatrzymującą rolki, wykonany integralnie, aby umożliwić kółce wytrzymywanie obciążeń obejmujących również składowe osiowe.
- Zazwyczaj pierścień ma wypukłość na zewnętrznej średnicy, aby poprawić warunki pracy przy dużych obciążeniach i tym samym wyeliminować koncentracje obciążenia. Na życzenie dostępne są koła z cylindryczną powierzchnią zewnętrzną.
- Śruba z trzpieniem gwintowanym, kanałami i otworami smarowymi, integralnie wykonanym brzegiem prowadzenia rolek i hartowaną powierzchnią toczenia. Z przodu znajduje się siedziba dla klucza sześciokątnego lub na życzenie, nacięcie dla śrubokrętu.
- System uszczelnienia metalowy labiryntowy lub z gumy ślizgowej. Pełne wypełnienie cylindrycznych rolek.
- Tolerancja wykonania zgodnie z klasą normalną z możliwością wykonania specjalnego.
- Łożyska są fabrycznie smarowane smarem o stopniu 2/3.